söndag 3 mars 2013

Vårtecken

Våren och solen har varit  återkommande samtalsämnen under den senaste tiden. Trots att det bara är mars går jag och många andra och drömmer om värme och soliga dagar. Efter en vinter med rekordmånga mulna dagar är solen ett väntat fenomen. Jag hör till dem som ser varje droppande takås och snöfri plätt som ett segertecken. Ett tecken på att vintern och slut och våren på kommande.

Solen och värmen medför mycket av det vi behöver. Vi får kraft och vitaminer för att orka. Jag strävar efter att vara ute så mycket som möjligt under vackra dagar, framför allt på vårvintern. Jag mår mycket bättre under soliga dagar. Jag får mer energi. Jag får lust att göra flera saker. Det finns knappast en enda vår som jag inte blivit motiverad att röra på mig i naturen och försöka lägga märke till olika vårtecken. Knoppar på träden, de första blommorna, fågelsången med flera. Våren är en tid att gå med öppna sinnen och ta emot det naturen ger oss.

Låt oss ta vara på den kraft vi får av solen! Men låt oss inte heller nedslås av snöiga och mulna dagar. Våren är på väg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar