onsdag 20 mars 2013

Risken med att ta beslut....

Det finns situationer i vilka jag inte skall ta beslut. Då jag är trött och hungrig skall jag definitivt inte ta ett stort beslut. Då finns det helt enkelt inte energi att se till att det beslut jag tagit faktiskt är genomtänkt. Det kan resultera i att känslorna tar överstyr och jag lovar göra något jag i andra fall först varit smått kritisk till. Det händer sig också att jag ändå, halvt motvilligt går till köpcentrum trots att jag är medveten om ur jag reagerar då jag är trött eller hungrig. Resultatet är att jag kommer hem tomhänt. Jag hade helt enkelt inte kunnat bestämma mig. Det andra är att jag kommer hem med något (ofta en helt del) jag absolut inte hade haft som avsikt att köpa.

Bevisligen skall jag undvika att ta beslut också efter möten, hur pigg jag än känner mig efter dem. Nu har jag lovat följa med  som bordsdam på en bjudning. En som jag ännu på morgonen var totalt omedveten om. Men å andra sidan var det ganska bra att beslutet togs halvt suddigt. Det är bra att kunna vara spontan. Därtill är ju bjudningar sist och slutligen riktigt roliga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar