lördag 2 mars 2013

Lite om mig

Vem är jag, som valt att börja skriva blogg? Ja, jag är intresserad av människor av olika slag och från olika kulturer och tankevärdar. Ibland finner jag mig sittandes på ett café eller på en bussterminal och bara tittar på folk. Betraktar dem. Hur olika stil alla människor har. Klädstil, gångstil, livsstil.

Teologi, historia, psykologi och i viss mån filosofi är sådant som intresserar mig. Varför människor beter sig på olika sätt. Hur mycket som finns eller sker utan att vi genast märker det.

Musik, konst och litteratur av olika slag intresserar, framför allt sådant med något budskap. Musik som vill väcka diskussion eller berör på djupet. Det behöver inte vara stora saker. Oftast är det något smått som verkligen berör mig.

Hedonist, det är jag. Men det betyder inte att allt behöver vara stort och maffigt. Tvärtom. Det jag strävar till att finna det lilla lugna, sköna i vardagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar