tisdag 12 mars 2013

Våga stiga in i nya världar!

Jag har väldigt ofta fått "äta upp" något jag tidigare sagt. Jag skulle aldrig gå med i facebook, börja twittra eller börja blogga, tänkte jag mig. Nu är jag med i alla tre "världar" och stortrivs.

Jag har under de här senaste dagarna igen funnit mig vara intresserad av något jag aldrig hade kunnat ana att jag skulle finna intresse för. Nämligen lagtexter. Jag har levt med fördomen att det är något torrt och tråkigt. Men nej. Det är det inte. Ju mer jag lär mig om lagen och hur den kan tolkas och hur den syns i vardagen, desto mer tycker jag om att lära mig om det!

Med andra ord. Onödiga rädslor förvränger bilden. Det gäller bara att modigt gå inför något nytt och främmande. Förr eller senare kan det visa sig att det är riktigt intressant!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar