onsdag 10 april 2013

Hem på jobb?

Jag kommer allt oftare på mig att tala om jobbet som ett hem. T.ex. kan jag svara att hen är hemma, om nån frågar varför inte min kollega följde med på ett seminarium. Eller så köper jag hem något om jag skaffar något till jobbet. För att inte tala om den gången som några kolleger och jag var på restaurang och alla utom en av oss hade fått rabattkuponger som gällde upp till fyra personer. Restaurangen var inte först vidare villig att också ge rabatt till hen som saknade kupong. Men lyckligtvis ändrade de åsikt då en av oss konstaterade att vi är som en stor familj.

Jag upplever mitt ordval om att likställa jobbet som ett hem vara ganska bra, egentligen. Det innebär att jag trivs på jobbet. Och det gör jag verkligen. Jag upplever att det råder en väldigt god stämning på jobbet. Stämningen bidrar till en god arbetsmotivation och ett gott arbetsresultat.

Samtidigt är det viktigt att kunna skilja på arbete och fritid. Arbetsplats och hem. En orkar inte jobba hela tiden. Jag orkar inte vara social hela tiden. Jag behöver tid för mig själv. Men så som mitt liv är ställt just nu tycker jag är riktigt bra. Jag trivs, både hemma ochpå jobbet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar