lördag 27 april 2013

Familjeprojekt aux Lindberg

Då vi skall göra något i familjen gör vi det ofta tillsammans. Till den nuvarande familjekonstellationen hör tre personer, mor, far och jag. Min bror håller sig, smart nog, på ett tryggt avstånd från oss andra råddbollar. Det kunde göras en fars av våra familjeprojekt. Det går inte att göra något utan en massa rop, viftande och springande på samma ställe. En gång kom grannen rentav och frågade vad det var vi höll på med. Den gången drog vi bort katthår med tejp från en matta...

Min absoluta favorit är den gången vi skulle resa ett trädgårstält. Ett sådant med sex sidor, av vilka tre har väggar och tre är öppna. Det blev ett massa rop och viftande den gången också. Tältet rasade nog ett par gånger innan vi slutligen fick upp det, men när det väl var rest så satt vi många många gånger under det och njöt av sommaren.

Avsikten med denna text är inte att berätta hur virriga vi är. Avsikten är att berätta hur mycket jag älskar min familj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar