lördag 10 maj 2014

Heja Finland! - på isen och i Köpenhamn

Nu är det igen den tid på året då en massa människor samlas framför TV-apparaten för att se på Lejon på skridskor och klubba i handen (eller vilket ishockeylag man än hejar på). Jag är en av dem, men jag ser bara de VM- matcher där Finland spelar. Det är tråkigt att fram för allt seger kan trigga till felaktig hemlandsstålthet. Det hindrar mig inte att se på spelet. Orsaken till övertrampet beror inte på sporten utan supportrarnas inställningar till andra. Om Finland vinner i år hoppas jag att vi kan fira lika städat som år 1995.

Finland tävlingar också i annat ikväll, Eurovisian song contest. Tummarna upp för Finlands bidrag! Även om jag fakriskt hoppas och tror att ett annat, fantastiskt bidrag vinner...



Deaf Lions (2013)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar