söndag 29 juni 2014

Är det sommar eller höst, jobb eller semester?

Jag såg på Instagram en skämtbild där det stod ungefär så här: "Nu är den här, sommaren, årets bästa dag!" I år inföll den igår. Då var det soligt, varmt och skönt. Idag har det igen regnat. Då man ser på den mulna himmelen och på den svala temperaturen kunde man tro att det är den 29.9 i stället för den 29.6 vilket det de facto är. Jag minns en liknande sommar. För ungefär tio år sedan stod regnet som spön i marken hela sommaren. Då svämmade Olympiastadion nästan över och någon simmade (!) på Helsingegatan! I år har det inte varit riktigt lika illa. Månne inte det blir varmt ännu innan hösten kommer?

Min inre klocka är minst lika snurrig som vädret. Imorgon börjar jag jobba igen, men det känns inte så (ännu i alla fall). Jag återvänder inte ännu till mitt ordinarie jobb utan till vikariatet i Esbo svenska församling. Det ska bli intressant att pröva på församlingsarbete utan någon arbetstid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar